El Ayuntamiento conmemora el Día das Letras Galegas con una ruta de 2,7 kilómetros por los lugares del municipio destacados en la vida de Francisco Fernández del Riego

Lourenzá, 9 de abril de 2013. O Concello de Lourenzá conmemorará o Día das Letras Galegas o vindeiro 17 deste mes cun roteiro de 2,7 quilómetros polos lugares do municipio que foron destacados na vida de Francisco Fernández del Riego. Para esta actividade editouse unha guía e os interesados en conseguila deben inscribirse na biblioteca municipal en horario de cinco a oito da tarde ata o mércores día 15.

A concelleira de Cultura, Lupe Flórez Seivane, anunciou hoxe que esta actividade “inclúese dentro da programación deste ano 2013 dedicada dende o Concello ao noso fillo ilustre Francisco Fernández del Riego. Estes actos comezaron o 7 de xaneiro lembrando o centenario do seu nacemento, dan continuidade agora na data das Letras Galegas, da que el foi un dos principais impulsores; e seguirán no Día Patria Galega, o 25 de xullo; para rematar no mes de novembro con dous actos, coincidindo o primeiro deles coa data do seu nomeamento como fillo predilecto do noso Concello e o último coincidindo coa data do seu falecemento”.

Lupe Flórez explicou que “para este vindeiro 17 de maio, Día das Letras Galegas, ideamos un roteiro literario que ten como finalidade última lembrarlles aos laurentinos e a todas aquelas persoas que nos queiran acompañar nese día a vinculación que Francisco Fernández del Riego estableceu co noso concello durante os seus primeiros anos de vida, na súa infancia e adolescencia, cando conviviu entre nós. O roteiro leva por título Lourenzá lembra a Francisco Fernández del Riego, componse dun itinerario de 2,7 quilómetros e temos prevista que a súa duración sexa dunhas 2 horas, xa que non só percorreremos distintos puntos do concello senón que en cada un deles establecemos uns puntos de lectura onde veciños do concello, representando a distintas franxas de idade (nenos, adultos e terceira idade) e a diferentes colectivos e asociacións, van realizar unhas lecturas de textos escollidos do autor ao que estamos homenaxeando, do propio don Paco”.

A concelleira de Cultura engadiu que a saída está prevista para as 11 da mañá dende a praza do Conde Santo e “co gallo da celebración deste acto vamos ter unha pequena publicación, que será a guía do roteiro que se vai levar a cabo. Temos ideado tamén que a xente teña a posibilidade de inscribirse previamente ata o día 15 de maio, mércores, en horario de tarde na biblioteca municipal para optar a manexar a guía do roteiro, xa que será unha edición de exemplares limitada. Para a publicación destas guías contamos coa colaboración e o patrocinio da Xunta de Galicia, a través da Secretaría Xeral de Cultura. Dende o Concello tamén queremos agradecer a colaboración altruísta que Manuel Román Ramos, o autor dos libros que conmemoran a figura de Francisco Fernández del Riego titulados Vivir unha vida e Lume aceso, coa coautoría doutro veciño de Lourenzá, Xosé López González, coñecido como Celeirao, tivo a ben prestarnos ao Concello para definir cales son os puntos ideais para facer as pausas no noso roteiro. Sairemos na praza do Conde Santo e pararemos en distintos puntos significativos nos cales lembraremos textos nos que don Paco fai referencia explícita aos lugares onde imos facer esas paradas: diante da súa casa natal; na glorieta de Xulia Minguillón, onde aparte de ler un texto no que Del Riego fai referencia á pintora de orixe laurentina tamén leremos unha poesía dedicada a dita autora; despois continuaremos por distintos puntos da vila onde lembraremos as referencias que el fixo na súa escrita a estes lugares do concello de Lourenzá”.

Audio Acto Letras Galegas