La Alcaldesa cerró con la Xunta y con la Fundación Penzol el calendario de actividades para conmemorar este año el centenario del nacimiento de Francisco Fernández del Riego. Los actos se desarrollarán los días 17 de mayo, 25 de julio, 2 y 26 de noviembre

Lourenzá, 26 de abril de 2013. A alcaldesa de Lourenzá, Emma Álvarez Chao, reuniuse co secretario xeral de Cultura da Xunta, Anxo Lorenzo Suárez, para pechar o calendario de actividades que se desenvolverán no municipio este ano para conmemorar o centenario do nacemento de Francisco Fernández del Riego. Os actos, nos que tamén colabora a Fundación Penzol, serán os días 17 de maio, 25 de xullo, 2 e 26 de novembro.

A rexedora municipal lembrou que “o pasado 15 de febreiro o pleno do Concello de Lourenzá adoptou o acordo de dedicarlle o ano 2013 a don Francisco Fernández del Riego, que foi fillo predilecto do noso concello. Preténdese levar a cabo unha serie de actividades culturais e para iso escollemos cinco datas que foron cruciais na vida de don Paco e que están vinculadas con Lourenzá: unha delas foi o pasado 7 de xaneiro, data na que xa o recordamos por ser o día do seu nacemento”.

Emma Álvarez anunciou que o día escollido para seguinte actividade é o 17 de maio, “data moi importante para a lingua galega pero nós vamos centrar os actos en don Paco, porque no ano 1987, despois da Ditadura e tras recuperarse a democracia, viaxou por primeira vez a Lourenzá porque foi invitado polo Concello para descubrir unha placa na súa casa natal, que está na praza Linares Rivas. Tamén o mesmo día 17 de maio, pero dez anos máis tarde, no 1997, fixo entrega á biblioteca municipal Juana de Ibarbourou dun importante legado de fondos bibliográficos que foron incrementándose ano tras ano. Para conmemorar este día e vinculalo á súa figura temos pensado facer unha ruta literaria polos principais recunchos da nosa vila, para o que vamos empregar unha preciosa biografía de don Paco titulada Lourenzá, onde vai relatando as vivencias e os recordos da súa nenez e adolescencia nesta súa terra natal”.

O seguinte día escollido para facer actividades dedicadas a Fernández del Riego en Lourenzá é o 25 de xullo, que “é o Día de Galicia e no ano 1931 aconteceu un feito transcendental na vida do noso concello, xa que don Paco pronunciou dende o balcón municipal unha proclama conmemorativa respecto ao Día de Galicia. Por ese motivo o que estamos pensando, coa colaboración da Secretaría Xeral de Cultura e da Fundación Penzol, é recuperar o texto desa proclama que fixo dende o balcón e tratar de reproducila o vindeiro 25 de xullo”, explicou a alcaldesa.

A penúltima data elixida é o 2 de novembro porque, segundo lembrou a rexedora, “ese foi o día no que no ano 2001 don Paco foi nomeado fillo predilecto do Concello de Lourenzá. Para celebrar esta data contaremos, unha vez máis, coa colaboración da Fundación Penzol e da Secretaría Xeral de Cultura para expoñer unha mostra que está a realizar neste momento a Fundación Penzol e que leva por título Francisco Fernández del Riego, 100 anos. Ao mesmo tempo temos pensado facer unhas conferencias onde destaque a figura de don Paco non soamente como historiador e galeguista, senón tamén como persoa vinculada a noso concello”.

As actividades do ano dedicado a Francisco Fernández del Riego rematarán o 26 de novembro, que é o día do seu falecemento “e estamos pendentes de mirar que actos se van desenvolver nesa data”, explicou Emma Álvarez.

Escoitar declaracións